Aneta Awtoniuk - trenerka biznesu, coach

TwitterFacebook

Aneta Awtoniuk coach, trenerka biznesu

Refleksje

Polskie idiotki z Tokio

Fot. Charlotte.Morrall / Flickr / CC-BY 2.0
Fot. Charlotte.Morrall / Flickr / CC-BY 2.0

Pewna fundacja nagrała spot, w którym młoda kobieta wyznaje, że zrobiła karierę, zarobiła kupę szmalu i zwiedziła świat. No słowem, spełniła się. I tu następuje punkt zwrotny, bo pani dodaje na koniec, że nie zdążyła mieć dzieci i ogromnie tego żałuje.

Pomijając fakt, że pani w spocie jest w wieku absolutnie produkcyjnym (ale ohydne sformułowanie!), więc dzieci może mieć jeszcze z trójkę, to zastanawia powód stworzenia i emisji takiej reklamy. Co fundacja chciała osiągnąć? Spot oburza kobiety, i słusznie!, więc media pytają twórców o motywacje i cele.

I tu zaczyna się serial, bo co pytanie, to inna odpowiedź.

„Nasz spot miał zwrócić uwagę na:

… problem antykoncepcji

… problem wykorzystania kobiet przez korporacje

… bariery systemu państwowego wobec macierzyństwa

… „

Nie chcę już słuchać bełkotu panów i pań z fundacji, bo myślę, że to właśnie oni wykorzystali kobiety po to, by promować samych siebie. Moim zdaniem marzeniem nieznanych wcześniej działaczy było brylowanie w mediach. Osiągnęli to produkując emocjonalny rzadziak. Pochylają się z troską nad biednymi polskimi idiotkami, które wolały karierę zamiast pieluch, ale teraz fundacja je naprawi i one zrozumieją. Po tym jak zrozumieją, to będą żałować ale będą żałować świadomie. Umartwiać się. Zdadzą sobie sprawę, jak cudowne mogłoby być ich życie spędzone na przecieraniu marchewki zamiast zajadaniu się suszi w Tokio. Wpadną w depresję i przestaną zarabiać ten swój śmierdzący szmal, komornik zlicytuje ich lanserskie domy, a one wylądują w przytułkach prowadzonych przez psychopatyczne siostry zakonne... To będzie przestroga dla kolejnych polskich kobiet. Żeby wiedziały, jak się skończy nieposiadanie dzieci w PL wg fundacji mamy i taty.

Aneta Awtoniuk
coach rozwoju osobistego, trener biznesu

» refleksje